Nytt Historiesus magasin 2021

Publisert av Karin E. Arnesen den 17.12.21.

Da er det pakket, levert på posten og så må vi håpe og tro at alle medlemmene allerede har fått det eller mottar det en av de nærmete dagene.

Magasinet er denne gangen på 24 sider og ekstra mye lesestoff om det som har vært en markant arbeidsplass på Grønland tilbake til midten av 1800-tallet. Det skrives om jazzpianisten Einar Pastor’n Iversen fra Eiriks gate, Arne Danielsen (foredragsholder på siste medlemsmøte) skriver om oppveksten i Motzfeldtsgate og Brannmuseet på Grønland er også omtalt. Bjarte Breiteigs nye bok «Tøyeneffekten», som handler om nåtiden på Tøyen (fin julegave?), er også omtalt. Terje Knudsen skriver om oppveksten i Sexes gate på Tøyen. Kampetrikken gikk gjennom vårt distrikt og «nesten til Bygdøy» skriver Bjørn Andersen og hvem visste vel at avholdte Oslos ordfører Albert Nordengen bodde en tid i Kolstadgata.

God lesning til alle.

Karin Arnesen, nestleder.